Педагогічний колектив закладу освіти упродовж 2023/2024 н.р. працюватиме над впровадженням методичної теми

"Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах змішаного навчання"


Упродовж 2021/2022 н.р. – 2022/2023 н.р. заклад дошкільної освіти працював над впровадженням методичної теми району

"Мотивація як визначальний фактор організації навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах соціалізації"

Мета: створення психолого-педагогічних умов для формування мотиваційного компонента успішного навчання та соціалізації учнів та вихованців закладів освіти району.
Завдання:
- визначення дієвих факторів формування сучасної навчальної мотивації в учнів та вихованців різного віку;
- формування мотиваційного компонента соціалізації на успішність навчальної діяльності учнів та вихованців в умовах компетентнісної освіти;
- організація взаємодії педагога та учня на засадах педагогіки партнерства як умови успішної соціалізації особистості;
- опанування та застосування педагогами в освітній процес методів та прийомів мотиваційного компонента соціалізації особистості учнів;
- забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів та вихованців з метою підтримки позитивного ставлення до навчання, пізнавального інтересу, потреби в здобутті знань, умінь і навичок.
Шляхи реалізації:
- здійснення теоретичного аналізу проблеми мотивації та соціалізації учнів та вихованців;
- розкриття місця мотивації та соціалізації в умовах впровадження Нової української школи;
- визначення та врахування в освітньому процесі пріоритетних зацікавленостей та інтересів учнів та вихованців;
- впровадження сучасних технологій, методів та прийомів навчання і виховання, що впливають на мотиваційну сферу школярів;
- створення умов до підвищення професійної компетентності та реалізації творчого потенціалу педагогів;
- поширення за межами закладів освіти кращого досвіду з даної теми, створеного у колективах.
Очікувані результати:
- підвищення якості освіти шляхом підвищення рівня позитивної мотивації до навчання як складової успішної соціалізації учнів та вихованців;
- підвищення професійної мобільності педагогів, розвитку та саморозвитку учнів і вихованців;
- підвищення позитивного соціально-психологічного мікроклімату в закладах освіти району.

Інформація

про роботу ЗДО над методичною темою району «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців навчальних закладів району»

І. Діагностико-теоретичний етап
Опанування теоретичних основ методичної теми
2016/2017 н. р.
№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1 Діагностика готовності педагогів до інноваційної діяльності Анкетування педагогів «Ініціативність, здатність до інноваційної діяльності»
2 Теоретична та психологічна готовність педагогів до впровадження проблемного питання - Семінар-практикум «Психолого-педагогічні основи спілкування вихователів з дітьми»;
- Індивідуальні консультації щодо організації самоосвітньої діяльності з проблеми;
- Адресна допомога молодим педпрацівникам із теми;
- Робота клубу «Турботливі батьки» (заняття на тему: «Діти з особливими освітніми потребами»);
- Анкетування батьків «Визначення умов сімейного виховання».
3 Формування у ЗДО освітнього середовища - Розробка методичних рекомендацій «Успішна соціалізація дитини в колективі однолітків»
- Розробка алгоритму впровадження методичної теми
4 Методичне забезпечення - Оформлення міні-виставки методичного матеріалу і літератури на тему: «Соціалізація дитини в умовах ДНЗ»;
- Підписка періодичних видань «Дошкільний навчальний заклад», «Зростаємо разом».
ІІ. Адаптаційно-корекційний етап.
Уходження в тему
2017/2018 н. р.
№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1 Шляхи реалізації теми Участь педагогів закладу в навчально-практичному семінарі у рамках проекту «Садочок – простір дружній до дитини»
2 Формування досвіду творчої діяльності педагогів - Робота над проектом «Вчимося жити разом»;
- Педагогічна рада на тему: «Економічне виховання як засіб адаптації дошкільника в соціальному середовищі»;
- Семінар з елементами тренінгу «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами в розвитку».
ІІІ. Формувальний етап
Набуття власного досвіду. Реалізація теми
2018/2019 н. р. / 2019/2020 н. р.
№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1 Апробація освітнього проекту «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації вихованців навчальних закладів району» - Вдосконалення розвивального простору «Я-соціальне» дитини»;
- Впровадження методики «Ранкових зустрічей» з метою успішної адаптації дошкільників до умов НУШ;
- Впровадження інноваційних освітніх технологій, методів та прийомів роботи з дітьми, форм взаємодії педагога з вихованцями в рамках реалізації проекту.
2 Формування досвіду творчої діяльності педагогів - Робота над проектом «Вчимося жити разом»; - Впровадження методики «Ляльки з особистими історіями – «Ляльки-персони» для соціального і психологічного розвитку дітей;
- Ознайомлення педагогів закладу з досвідом роботи колег міста, України та провідних країн світу щодо розвитку соціальної компетентності дітей дошкільного віку (за допомогою інтернет-технологій);
- Активна взаємодія педагогів закладу з колегами району щодо обміну досвідом своєї роботи шляхом організації методичних мостів, педагогічних студій, методичних об¢єднань та ін.
3 Методична робота -Педагогічна рада на тему: «Успішна соціалізація дітей дошкільного віку, як складова іміджу ДНЗ»;
-Вивчення стану роботи з соціально - морального розвитку дошкільників в різних видах діяльності;
-Семінар-практикум «Ляльки персони: - педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»;
- Педагогічна рада на тему: «Мовленнєвий розвиток дошкільників - запорука їхньої наступної успішності у школі»;
- Педагогічний тренінг на тему: «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- Тренінг з батьками на тему: «Попередження насильства, жорстокості в cім’ї та в дитячому колективі»;
- Засідання клубу «Турботливі батьки» на тему: «Уроки спілкування з дитиною»;
- Консультація для батьків на тему: «Формування самостійності у майбутніх школярів».
- Проведення спільного свята для вихованців ЗДО та учнів ЗОШ №105 присвяченого Дню української мови та писемності;
- Ознайомлення вихованців з об¢єктами соціального життя нашого міста (екскурсії до: музичної школи №1 ім. Л. Бетховена, Державного Музею природи Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, «Ландау – Центру» при ХНУ ім. В.Н. Каразина, пожежної частини №17, музично-театральної бібліотеки ім. К.С. Станіславського, до пам'ятника Т.Г. Шевченко, до пам'ятника розстріляним раненим воїнам на вул. Я. Галана.)
ІV. Підсумковий етап
Дослідження результатів. Узагальнення досвіду.
2020/2021 н. р.
№ з/п Зміст роботи Результати, напрацювання
1. Шляхи реалізації теми - Педагогічні ради на теми: «Інноваційні технології як засіб підвищення якості освітнього процесу», «Удосконалення мовленнє-вої компетентності дошкільників засобами ігрових технологій»; - Педагогічний тренінг «Виховання толерантності починається з педагога»; - Консультації для педагогів на теми: «Забезпечення ефективної діалогової взаємодії з дошкільниками», «Сюжетно-рольова гра – школа моралі для дитини дошкільного віку», «Колективні творчі ігри як інструмент соціалізації дошкільників». - Робота творчої групи на тему: «Оновлення змісту дошкільної освіти шляхом використання ІКТ у роботі з дошкільниками»; - Консультація для батьків на тему «Щоб дитина не загубилася у школі»; - Засідання клубу «Турботливі батьки» на теми: «Діти с особливими освітніми потребами», «Попередження насильства в сім¢ї», «Обдарована дитина в сучасному світі».
2. Формування досвіду творчої діяльності педагогів Активна взаємодія педагогів ЗДО з колегами району щодо обміну досвідом своєї роботи (Методичний міст з педагогами ЗДО №281 «Стежинками інновацій»: педагогічні технології в практиці роботи закладу». Практичним психологом Болотніковою Н.О. розроблена розвивальна програма «Мальовнича фантазія», спрямована на всебічний розвиток старших дошкільників. Педагогами ЗДО узагальнені досвіди роботи на теми: - «Розвиток творчої уяви дошкільників в процесі гри» (практичний психолог Болотнікова Н.О.); - «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами нетрадиційних технік зображувальної діяльності» (вихователь Самойлюк Л.М); - «Розвиток пізнавальної активності дітей дошкільного віку» (вихователь Мазурік О.А.).

Підсумки роботи ЗДО щодо результативності впровадження методичної теми району в освітню діяльність закладу

Кiлькiсть переглядiв: 196